MAMAMENTOR | כלי למודעות עצמית ותקשורת יעילה
לפני שנתרגל את המודל, בואי נבין מה מניע אותך:
הצורך בערך עצמי: הצורך להרגיש שווה בין שווים, שיש לך ערך והוא מובן גם לאחרים.
הצורך בהכרה: הצורך שיראו אותך, שיבחינו בך, שיתחשבו בדעות וברצונות שלך.
התרחיש:בוקר רגיל, את צריכה לצאת לעבודה בעוד 20 דקות. קוראת לילד להתכונן - להתלבש, לאכול ארוחת בוקר ולארוז את התיק. הוא יושב מול הטלוויזיה, מתעלם מהקריאות שלך, ולא זז מהמקום. הזמן רץ, הלחץ עולה...
(סמני את כל המתאים)
□ כעס
□ תסכול
□ חרדה
□ אכזבה
□ חוסר אונים
□ עצבנות
□ אחר: ___________________
רשמי 3 מחשבות ראשונות:
(סמני את המתאים ביותר)
□ הרמת קול וצעקות
□ איומים ("אם לא תזוז עכשיו אז...")
□ ביקורת ("אתה תמיד כזה!")
□ עשיית הדברים בעצמי במקום הילד
□ נסיגה והתעלמות
□ אחר: ___________________
ברגע שאני מזהה שמתחיל המתח:מה אני מרגישה בגוף? _______________ איזה רגש אני מזהה? _______________
□ שאיפה לספירת 3 → החזקת אוויר לספירת 2 → נשיפה איטית לספירת 5איך אני מרגישה אחרי הנשימות? _____________________________________
המסקנה הראשונית שלי: _________________________________________
השאלות שאני שואלת כעת:
במקום התגובה האוטומטית, אני בוחרת:
מה אני אומרת לילד? __________________________________________
איך אני פועלת אחרת? _________________________________________
איך הילד הגיב? ________________________________________________
איך אני מרגישה עכשיו? _______________________________________
מה למדתי על עצמי? ___________________________________________
✓ מודעות: "רגע, מה אני מרגישה?"
✓ נשימות: 3 שאיפה, 2 החזקה, 5 נשיפה
✓ שאלות: "האם זה באמת כך?"
מטלה לשבוע: להתרגל על המודל פעם אחת ביום במצב קל
זכרי: השינוי הוא תהליך. כל תרגול מחזק הרגל חדש ובריא!